ЛЮБОВЬ
В КОНЦЕ СТОЛЕТИЯ. Говорят,
что жизнь напоминает неистовые гонки
по шоссе, притормаживая только с
возрастом людей. Это безошибочно - мир
полон шума. В глубинах его городов,
внутри каждой комнаты, над крышами вы
можете слышать звуки городской жизни. С
начала времен люди боролись друг с
другом непосредственно только в парах.
Это конечное уравнение - и наиболее
трудное из всех. Это, в некотором смысле,
история об отношениях, управляемых
кодексом любви 90-х. Другими словами, это
история каждого нас. История о
различных формах любви, которые
существуют за каждым окном в городе,
населенном миллионами. Но, прежде всего,
это история преобладающего явления в
современном мире - брака.
Два
здания символично расположены в центре
столицы. Одно, обращенное на юг,
населено средним классом. Другое
фасадом
на запад, где каждый день солнце
указывает на скопление его самых
обычных жителей. Останавливая внимание на
десятом этаже одного из этих зданий, мы
становимся свидетелями жизни двух
соседних пар: Сантьяго и Констанца были
женаты в течение семи лет, Анастасия и
Диего - в течение семи часов. Констанца -
актриса театра; мать, уставшая быть
матерью и женщиной с жаждой к жизни.
Сантьяго - фотограф; человек,
уничтоживший собственную жизнь и
живущий в браке с уверенностью, что
любовь уже умерла. Диего и Анастасия -
другая пара: он - блестящий,
целеустремленный полицейский со
слабостью к красивым женщинам, она -
недавно дипломированный специалист,
закончивший школу журналистики...
новобрачные, которые войдя во взрослую
жизнь, получают смертельный и роковой
удар в сердце. Обе пары станут соседями,
и это изменит их жизни навсегда.
На
другом конце города Эсекьель Камачо,
молодой воинственный иезуит, окажется
безнадежно и навечно запечатленным в
глазах Леханы Сан Мигель - проститутки,
чья легендарная красота окружена
вихрем ночи. Это становится началом его
мучений. Оба конца города будут
опустошены верой его резидентов.
Мы
также станем свидетелями личной жизни
женского сексолога, неприятностей,
перенесенных преподавателем аэробики,
неверности кассира банка, фантазий
швейцара в кино, сексуального
расстройства стареющего водителя
такси и бедственных любовных интриг
домохозяйки. Мы посетим каждый этаж,
постучимся в каждую дверь, включим
каждую крошечную лампу в большом
городе.
LOVE
AT THE END OF AN ERA. They
say that life races furiously along the highways; that it tires with the
weight of its people. It is unmistakable... the world is full of noise.
In the depths of its cities, inside each room, above the sheets, you can
hear the sounds of the urban animals... two clamoring to become one.
Since time began, people have struggled themselves into just that: a
couple. It is the final equation - and it is the most difficult one of
all. This is, in a manner of speaking, a story about relationships
governed by the code of love of the 90's. In other words, it is the
story of each one of us. It´s about the different forms of love
wich exist beyond each window in a city inhabitabed by millions. But,
above all, it is a story about the most scourged term in modern times:
marriage.
Two
buildings stand symbolically at the epicenter of this metropolis. One,
facing south, is inhabited by the middle class. The other faces west,
where each day the sun sets on the conglomeration of its most common
inhabitants. As we focus on the tenth floor of one of these buildings,
we witness the life of two neighboring couples: Santiago and Constanza
have been married for seven years. Anastacia and Diego have been married
for seven hours. Constanza is a theater actress; a mother tired of being
a mother and a woman with a thirst for life. Santiago is a photographer;
a man who has ravaged his own life and who now wanders through his
marriage with the certainty that love is about to perish. Diego and
Anastasia are the other couple; he is a brilliant investigative police
officer with a penchant for beautiful women and she is a recent graduate
from the school of journalism... a newlywed who, upon entering
adulthood, receives a mortal and irrevocable blow to the heart. Both
couples will become neighbors, and this will change their lives forever.
At
the other end of the city, Ezequiel Camacho, a young belligerent Jesuit,
finds himself incurably and eternally drawn to the eyes of Lejana San
Miguel - a prostitute whose legendary beauty is encompassed by the
turbulence of the night. This marks the beginning of his torment. Both
ends of the city will be devastated by the faith of its residents.
We
will also look into the love life of a female sexologist, the anxieties
suffered by the aerobics instructor, the infidelities of a bank teller,
the fantasies of an usher at the movies, the sexual decline of an aging
taxi driver, and the disastrous love affairs of a housewife. We will
visit every floor, knock on every door, turn on each tiny lamp in the
great city. And love will embark on its most arduous task in a story
where the most conteporary issues of the 90's touch the lives of its
protagonists. Above all, it will deal with the day-to-day situations
that defines the lives of couples everywhere: relationships shaped by
the nature of each individual - marked by harmony and dissonance; by
acts of selfishness and grand acts of self-indulgence; by the strengths
of their affection and the small luxuries that passion can afford. Love
will feel the power of economic hardships and irritability; of an
overdose of work and of sex without fervor. Love will discover what is
routine and what is tedious. It will know the exquisite telepathy that
exists in a couple. It will be overwhelmed by nocturnal embraces. It
will bear witness to its own crisis. Love will ultimately come to
comprehend marriage: a bit of heaven, a bit of hell. Or, as was once
said in a single phrase: This is a love story that begins where others
have ended.
AMORES
DE FIN DE SIGLO. Una
ecuación difícil la de convertirse en pareja en medio de
un mundo lleno de desencuentros, de espanto, de ruido. Un ruido que
atenta contra las historias de amor que signan los años finales
de este siglo. En este marco, nos topamos con las vidas de cuatro
personajes, (Maricarmen Regueiro, Flavio Caballero, Daniel Lugo, Ana
Karina Manco), dos matrimonios - uno con siete años de historia,
otro con siete horas - a quienes toca ser vecinos del mismo edificio. En
el otro extremo de la ciudad, viven Ezequiel, (Franklin Virgüez) un
sacerdote jesuíta, y Lejana San Miguel (Ruddy Rodríguez)
una prostituta, dos seres mágicos cuyas vidas también se
cruzarán irremediablemente. Historias de amor que comienzan donde
las demás terminan: y ellas hablarán de cotidianidades, de
la penuria económica, del mal humor, de la trampa, del sexo sin
fuerzas, de su propia crisis, que es también la crisis del siglo. |